Ústecký kraj
Celostátní web KDU
Celostátní web KDU
Aktuality
Témata
O nás
Regiony
Moje KDU
Aktuálně
Prostor pro lídra
Aktuality
Archiv
Galerie
O nás
Naši lidé
Krajská kancelář
Předsednictvo KDU-ČSL
Dokumenty
Kontakty
Kalendář
Hledat:
KDU.breadcrumbs.home
Aktuálně
Archiv
2012
ZUZANA ROITHOVÁ OZNÁMILA KANDIDATURU NA PREZIDENTA REPUBLIKY
Zpět
ZUZANA ROITHOVÁ OZNÁMILA KANDIDATURU NA PREZIDENTA REPUBLIKY
Přidáno
13. 3. 2012
Odběr newsletteru
Tweet
Zuzana Roithová oznámila na dnešní tiskové konferenci své rozhodnutí vyslechnout přesvědčování lidí, kterých si váží, a kandidovat na úřad prezidenta republiky. Vede ji k tomu především obava, že z naší politiky se vytrácí zájem o člověka. A právě tento zájem je jejím celoživotním tématem.
ČLOVĚK
„Jednotlivá písmena tohoto slova symbolizují hodnoty, které jsou pro mě důležité,“ říká Zuzana Roithová a vysvětluje:
„Č pro mne představuje Českou republiku
Přála bych si, abychom byli hrdými vlastenci a abychom uměli odlišit vlastenectví od populistického nacionalismu.
L pro mne znamená Lidskost
Lidskost znamená hájit důstojnost člověka bez ohledu na jeho věk, sociální postavení nebo přesvědčení.
O představuje Odpovědnost
Prezident by měl mít hluboký respekt k duchu ústavy. Nesmí nadřazovat osobní zájmy a politické názory nad pravidla a povinnosti vyplývající z jeho úřadu.
V jako Všichni
Prezident by měl být opravdu prezidentem všech občanů. Nesmí preferovat politické, hospodářské či jakékoli jiné parciální zájmy určitých skupin ve společnosti. Prezident prostě musí sjednocovat.
E jako Evropa
Prezident by měl vrátit Českou republiku do centra rozhodování o budoucnosti Evropy, kam prostě historicky patříme.
K jako Křesťanská demokracie
Jsem přesvědčena, že prezidentská funkce je neslučitelná s členstvím v politické straně. Ale hlásím se k ideálu křesťanské demokracie, který znamená svobodu jednotlivce podmíněnou odpovědností, solidaritu a ideály humanity.
Toto jsou tedy témata, která bych chtěla vrátit na naši politickou scénu.“
Zuzana Roithová doufá, že lidi osloví především svou celoživotní prací. V kampani chce využívat typy komunikace, které nejsou příliš finančně náročné – především se bude osobně potkávat s občany a využívat sociální sítě.